Verse fruitsalade –> I don’t think so

Deze week was ik wat teleurgesteld in “den delhaize” en in het format “bestel uw boodschappen op voorhand”.  Nog thans ben ik daar een gigantische voorstander van.
Begrijp me niet verkeerd… I love, love, love, love, love to shop in supermarkten. Hemeltje, ik denk dat er niet veel dingen zijn die ik liever doe. Maar in een drukke werkweek vind ik het vreselijk om nog naar de supermarkt te moeten gaan. Deels omdat we ons enorm moeten haasten, want Fab doggy zit te wachten en die zit al van s morgens alleen en zijn blaas staat bijna op springen, dus moeten we ons haasten en spoeden, want je wilt ook geen hondje met een geknapte blaas thuis vinden he. Ten tweede winkelt iedereen vlak na zijn werk en zijn er altijd oudjes die besluiten net dan toch eens naar de winkel te gaan. (What is up with that trouwens?) Dus drukke rijen, vechten om producten uit een rek te halen. Het is niet aan mij besteed. Wij maken dan ook al jaren gebruik van collect&go en Delhaize direct. In afwisselende maten. Want Colruyt dat doen we voor de lage prijs en Delhaize dat is en blijft het walhalla van elke foodie.

Deze week was het de beurt aan Delhaize. Gezien we toch wel wat speciallekes nodig  hadden voor een uitgebreid kookweekend dat voor de deur stond. Ik bestelde maar meteen een aantal fruitsalades voor mij. Want ja, soms ben ik een luie doos en wil ik gewoon ’s morgens voor ik naar het werk vertrek een doosje kant en klaar fruit uit mijn frigo trekken. Ik bestelde er dus twee, want er was nog donderdag en vrijdag werkendag.

Woensdagavond halen we vrolijk onze boxen op en bij het uitladen zie ik het onmiddellijk.  De vervaldatum van mijn fruitsalades was de dag zelf. *zware zucht*. Ik weet het… als ik mijn boodschappen zelf zou doen dan kon ik daar rekening mee houden. Maar ik vind het toch wel een beetje klant onvriendelijk. Ik heb ondertussen ook een klachtenmailtje gestuurd naar hen. Gezien dit na het beschimmelde hondeneten toch wel de druppel is die de emmer een beetje doet overlopen. Nu eens kijken wat het antwoord is dat ik mag ontvangen….

UPDATE: Allereerst kreeg ik van Delhaize Brussel een zeer vriendelijk mailtje waarin zij zich excuseerde voor het ongemak en dat dit zeker niet had mogen gebeuren. Een paar uurtjes later kreeg ik een telefoontje van de baas van Delhaize uit mijn dorp om zich persoonlijk te excuseren en mij te laten weten dat een tegoedbon op mij lag te wachten bij het onthaal. Topklantenservices noem ik zoiets!

11 thoughts on “Verse fruitsalade –> I don’t think so

  1. Dat is de vraag die ik me ook stel, want ik zou willen beginnen met de collect & go tostanden, maar ben je niet teveel afhankelijk van het humeur en de vervaldatums van een ander?

    • Goh bij colruyt is het mij al meermaals voorgevallen dat onze producten er niet zijn…daar sta je dan met geen eten voor die avond. Maar verder kan ik er niet echt over klagen. 🙂

  2. Voilà dat probleem heb ik ook met die online bestellingen, vooral met groenten en fruit omdat je de ene keer een rijpe tomaat nodig hebt en de volgende keer een tomaat die nog een week in uw frigo moet liggen voor je ‘m nodig hebt. En dat kunnen zij die jouw bakken inladen niet weten natuurlijk. Maar net als jij doe ik graag boodschappen, één keer per week in de Colruyt en de rest wekelijks op de markt. Wel een goede service van Delhaize, dat ze zich zo netjes verontschuldigen!
    Wist niet dat hondeneten kon beschimmelen trouwens…

  3. Dus over de oudjes die ook “toevallig” als alle werkende mensen gaan winkelen ook aan het winkelen zijn. Ik erger me daar ook gigantisch aan, maar na een jaartje in een suppermarkt aan de kassa te zitten ben ik wel te weten gekomen hoe het nu zit.
    Het is dus niet “toevallig” maar ook niet expres. De oudjes die gaan naar de suppermarkt voor wat ze nodig hebben, wanneer ze het nodig hebben. ’s Morgens als de winkel opent staan ze te drummen aan de deur voor een brood en een potje “poepgelei”, ’s middags komen ze langs voor 3 sneetjes hesp en 2 schijfjes salami. Om 15h zijn ze er weer voor een paar potjes yoghurt of een doos koekjes. En tegen dat de werkende mensen binnenkomen zijn ze er weer voor de patatjes, groentjes en een vleesje erbij.
    Om het voor ons, werkende mensen, nog leuker te maken willen ze ook altijd op het einde van de dag van hun kleingeld af. Dus daar staan ze dan voor u aan de kassa te pieren of dat centje nu 2 of 5 cent is ;-).

  4. Ik haat boodschappen doen, maar na een aantal negatieve ervaringen met collect en go ben ik weer zelf aan de boodschappen,….en ik moet bekennen, dat de huishoudmanager in mij niet goed bezig is,…..er wordt vaak iets vergeten en ik kom maar niet toe om een deftige weekmenu samen te stellen, dit moet veranderen en weer snel want vanaf volgende week gaan we op kruissnelheid weer leven,……want jij moet naar huis voor een dringende plasbeurt, ik voor een hongerige puber,…..en je wil niet weten hoe hij is wanneer hij honger heeft 🙂

    • haha… ken dat, ben mama van 2 tieners, waarvan ene een continue uitgehongerde “gast” van 15 is, het vel over het been, echt (dat heeft hij niet van zijn mama dat vel over t been) een doorjager tot en met,minstens om het uur en half moet hij eten, of hij is zo sjacherijnig of wat… we zijn nog uit winkels gestapt om hem eten te geven, omdat hij dan echt niet te genieten is..

  5. Den delhaize daar ga ik niet graag ze… kweet niet, maar het is gewoon een winkel waar ik mijn weg écht niet vind en groenten en fruit is nooit zo lekker daar als bij de goede ouwe colruyt 🙂

  6. Idd goede klantenservice!

    Ivm die oudjes, toen ik weekendwerk deed in de supermarkt, ik denk dat op ne zaterdag meer dan de helft van de klanten gepensioneerden zijn. En zij klagen dan nog eens het hardste over de lange wachtrijen ook nog eens. Ik snap ook niet waarom ze er altijd precies de drukste momenten uit moeten kiezen ipv gewoon op een werkdag in de voormiddag ofzo eens te gaan 🙂

  7. Oooh dat is ook hetgeen waar ik altijd “bang” voor ben. Als ik boodschappen doe pak ik altijd express het achterste pak zodat ik de langste houdbaarheidsdatum heb. Maar ze hebben het prima opgelost zo!

    Die oudjes snap ik ook niet, als ik op mijn vrije dag boodschappen doe ik het liefst ook zonder al die drukte…

Geef een reactie

