Onze tuin update 1 2013

Het weerbericht had me al helemaal teleurgesteld door regen en veel wind te voorspellen voor onze heer hemelvaart. Ik wou eindelijk wat kleur in de tuin brengen. Onze eco cheques goed gaan investeren. Groot was dus de opluchting toen we wakker werden met een blauwe hemel en een schitterend zonnetje. Ik kon M overtuigen om toch met mij naar het tuincentrum te rijden zodat ik in de namiddag als hij gaan werken was onze tuin zomer klaar kon maken. Samen met honderden andere storten we ons op de rijen en rijen plantjes in het tuincentrum en sloegen we onze slag. Ik schrik er telkens weer van hoeveel bloemen en planten toch wel niet kosten.) Eens terug thuis besloot het ventje mij een handje te helpen en hadden we de tuin op een klein uurtje helemaal in orde! (Behalve het gras, dat wordt dit weekend afgereden, want brave burgers doen dat niet op een feestdag. πŸ™‚ ) Ik heb op aanraden van ons LJ trouwens toch mijn vierkante meter moestuin van onder het stof gehaald en hem omgetoverd tot…. een moestuin. (Surprise, surprise.) Maar wel met biologische meststoffen en heel de rimram…. dat dan weer wel.

wpid-2013-05-09-11-41-15

Onze vierkante meter moestuin met daarin: spaanse pepers, krulpeterselie, kerstomaatjes, paprika’s, nog niet zichtbare wortels, Lollo bionda salade, rode sla, komkommers, tijm, groene eikenbladsla en een hele hoop radijzen die ook nog niet zichtbaar zijn.

wpid-2013-05-09-11-41-20

Onze fruit struik, waar we allebei van vergeten zijn of het nu frambozen, bosbessen of braambessen zijn. Time will tell. Daarnaast ziet u trouwens nog een grote bloempot vol toekomstige worteltjes. (Of dat hopen we toch.)

wpid-2013-05-09-11-41-37

Eindelijk lavendelstruikjes voor mijn tuinhuisje! Daar droomde ik al twee jaar van!

wpid-2013-05-09-11-41-26

Gerariums! Love gerariums. Weinig onderhoud en veel kleur! Je vind ze dan ook bijna in al mijn plantenbakken terug!

wpid-2013-05-09-11-42-02Twee kleine indringers als je de tuin binnenkomt! Niet gerariums die u begroeten. Hoe ze dan wel heten? Ik heb echt geen idee. Maar ze zijn roze en dat is voor mij doorslaggevend!

9 thoughts on “Onze tuin update 1 2013

  1. Wat is dat toch met die “moestuinen”,…..is iedereen aan het tuinieren geslagen,…….ik ben nog steeds blij dat er geen tuin, noch terras is ten huize sex and the city,……wanneer zou ik dat nog moeten onderhouden???

  2. wat een zalig tuinhuis…..
    die kleuren, geweldig gewoon, daar horen indd lavendelplantjes bij

    maar met geraniums ga ik niet met je akkoord πŸ™‚ die bloemen zeggen mij niets, geef mij maar surfinia’s ed… geraniums doen me denken aan… goh ja, mijn gepensioneerde buurvrouw… (sorry hoor πŸ™‚ )

    • Iedereen zijn ding he Ilse. πŸ™‚ Surfinia’s zijn inderdaad ook mooi, maar niet te houden in onze tuin.
      Ik moet echt kiezen voor bloemen die amper zon nodig hebben.

  3. Ik ben ook dol op geraniums. Ik heb er in bakken gezet voor op de vensterbank buiten aan het keukenraam, maar dan de rode variant =)
    Ik verschoot ook van de hoeveelheid potgrond dat er telkens weer voor nodig is voor al mijn bloembakken te vullen. Een zak van 70 liter ging er zo door! De prijs viel voor mij nogal mee. Met een dikke drieduizend frank was ik gesteld.

  4. JEEJ voor geraniums!! De makkelijkst te onderhouden bloemen ever, en je hebt er zoveel kleurschakeringen in! Al blijf ik fan van de rode πŸ™‚ Lekker ouderwets maar het doet me zo aan vakantie denken, in de dorpen in Oostenrijk en Zwitserland en Duitsland hangen de balkons er ook vol mee…
    En JEEJ voor je moestuin!!! Ik zie dat jij ook voor de 20cm bent gegaan, wat mij doet overwegen om die van mij (40cm) in twee te doen, dan heb ik twéé bakken ipv één haha… Maar het zal voorlopig nog bij fotootjes kijken bij anderen blijven, dus doe dat goed in mijn plaats!!

    • Lol ik wist zelf niet dat er verschillen in waren. Bij onze handelaar waren al die bakken zoals die van ons πŸ™‚
      Ik zal proberen je regelmatig op de hoogte te houden hoor!!!!!

Geef een reactie

