Scampi 33 weken

Toen ik gisteren de melding kreeg van mijn app dat we 34 weken zwanger zijn ging er een golf van opluchting door mij heen. We hebben de 34 weken gehaald. Alles wat we nu erbij doen is gewonnen. Maar die magische grens van 34 weken die de dokters absoluut wouden dat we haalden die is er opeens.
Oke, nu geboren worden zou niet ideaal zijn. Zijn longen zijn er niet klaar voor. Hij zou geen zuigreflex hebben en hij zou niet warm blijven. Maar de kans op handicaps is zo afgenomen dat we toch een beetje opgelucht ademhalen.

  • Week 33 was de week waarin de dokters beslisten dat het genoeg was geweest met werken. Al weken stelde ze elke keer voor of ik niet beter thuis zou blijven en rusten, maar ik sloeg hun aanbod telkens af. Neen, dank je. Daarbij waar kon ik beter zitten dan op 500 meter van het verloskwartier als er iets mis zou gaan. Deze keer kreeg ik het niet meer voor het zeggen. Ik zou thuisblijven en rusten. Zowel om mijzelf wat rust te gunnen voor het echte werk eraan kwam, als voor onze pruts. Want rust zorgt er kennelijk voor dat baby’tjes beter bijkomen. Dus we luisteren braaf naar wat de dokters zeggen en zijn sinds gisteren op officiële bevallingsrust vertrokken.
  • Week 33 was ook de week waarin de bloedwaarden weer omhoog gingen. Niet alarmerend in een keer gelukkig. Maar de dokters (en wij) waren er toch niet heel blij mee. Want stabiel blijven of dalen dat is wat we willen. Niet stijgen….
  • Ik ben trouwens op het punt gekomen dat ik mijn schoenen nog amper kan aandoen zonder te zitten puffen en zuchten als een idioot. Ik lijk wel een 80 jarig dametje als ik probeer mijn all stars aan te trekken. En dan ben ik nog een van die lucky few die geen vocht vasthoud en die dus nog perfect haar schoenen aankrijgt.
  • Ik heb trouwens op dit moment een aardbeienverslaving 🙂 Is ook zowat het enige wat ik zonder problemen in mijn maagje kan houden. Ow en appelsap, appelsap vliegt er hier al heel de zwangerschap met de liter door. Zo erg dat we al 5 liter kartons gekocht hebben.
  • Onze datum om in te leiden ligt trouwens ook vast. Als alles goed blijft gaan (en je wil nog even blijven waar je bent ) dan weten we perfect wanneer we je in onze armen mogen houden. Je papa is trouwens over the moon met de datum, want dat was de datum die hij altijd heel graag heeft gewild. Ondertussen lees ik alle enge, pijnlijke verhalen over inleidingen. (Not a good idea….)
  • Je bent trouwens een ontzettend druk baasje met momenten. Deze week hadden je vader en ik een gigantische lachstuip in bad omdat je echt van links naar rechts zat te wriemelen en mijn buik mooi mee alle kanten op schoot.
  • Je bent ondertussen trouwens een flink baasje van 44 centimeter en 2.240 kg. Deze week willen we graag de magische kaap van 2.5 kg halen.
  • Ik ben trouwens officieel de 10 kilo kaap overgegaan… wat zeg ik… de 11 kilo kaap is gehaald………
7 thoughts on “Scampi 33 weken

  1. Waaaa het komt zo dichtbij nu…. De duimen blijven hier keihard omhoog staan!
    En stoppen met die verhaaltjes lezen he;.. da’s nergens goed voor!

  2. Fantastisch dat jullie al zover zijn! Hou je maar rustig tot aan de uitgerekende datum, zowel jij als de baby zal het goed doen. En lees niet teveel op het internet, mijn dochter deed dat ook en uiteindelijk liep het heel anders dan alle horror die ze gelezen had 😉

Geef een reactie

